Krzysztof Kołosowski

    Swoją karierę analityczną rozpoczął w 2011 roku, ale jego przygoda z IT rozpoczęła się w 2009 roku. Od tego czasu zbierał doświadczenie z wielu domen. Współpracował z klientami o zróżnicowanej wielkości (sektory SME, Enterprise) z różnych krajów (Wielkiej Brytanii, Szwecji, Polski oraz Czech).

    W trakcie swojej kariery zawodowej wcielał się w rolę “klasycznego” analityka biznesowego, systemowego, analityka multi-projektowego, jak też product ownera. Zarządzanie samym produktem też nie jest dla niego obce, ponieważ był również product managerem w jednym z wrocławskich start-upów telekomunikacyjnych.

    Przekrój projektów, którymi dotychczas się zajmował jest spory – od tworzenia systemów konfigurujących urządzenia końcowe w firmach telekomunikacyjnych, poprzez systemy ERP dla branży retail, po konfiguratory produktów dla sprzedawców branży automotive.

    Podczas pracy z zespołem preferuje zwinne metodyki produkcji oprogramowania i również rekomenduje je podczas współpracy z klientem. Dołączał do projektów w różnych fazach ich trwania, lecz jego specjalnością jest rozpoczynanie nowych projektów (kick-off, warsztaty) oraz utrzymywanie dobrych relacji z klientem.

    Zwolennik efektywnych spotkań i niestandardowego podejścia do rozwiązywania problemów projektowych. Ciągle poszukuje nowych technik i narzędzi, by potem wykorzystywać je w praktyce – między innymi z sukcesem wdrożył stosowanie impact map w jednym z projektów.

    Współzałożyciel wrocławskiego meet-upu analityków BAM (Business Analyst Meetup), jak również aktywny prezenter na wrocławskiej scenie analitycznej. Wśród jego prezentacji można znaleźć te, które definiują najlepsze praktyki dla warsztatu analityka, ale zajmuje się także ogólnie pojętą tematyką komunikacji międzyludzkiej.

    Prywatnie kolekcjonuje pióra, atramenty i zajmuje się doskonaleniem swojego pisma. Jest zwolennikiem poruszania się na rowerze, a w wolnych chwilach przesiada się na rower szosowy i przemierza trasy Dolnego Śląska.